2014. május 21., szerda

Recept: Szamócás tejberizs

Sok gyerek és felnőtt kedvence a tejberizs. A gyümölcsszezonban érdemes megbolondítani valamilyen friss hozzávalóval. Most eperrel készítettem, de mehet bele bármi más is. Szándékosan nem édesre készítettem, így ízlés szerint növelhető a xilit vagy a cukor mennyisége.

Hozzávalók:
4 dl víz
30 dkg rizs
1 liter tej
csipetnyi só
60 g xilit
1 vaníliarúd kikapart belseje
5 dkg vaj
ízlés szerint eper (és még édesítő)





A 4 deciliter vízben felteszem főzni a rizst (lehetőleg kerek szemű legyen), amikor már felszívta a vizet, mehet bele a tej és a vaj, illetve a vanília. Csipetnyi sóval ízesítem. Időnként megkeverve, kb. 15 percig főzöm, amíg még folyós állagú marad, de már nem kemény. Xilittel ízesítem. Majd letakarva pihentetem legalább fél órát. Az elkészült tejberizsbe apró kockákra vágott eperdarabokat keverek. Ha a „kompozíciót” nem találjuk elég édesnek, tehetünk még bele xilitet vagy cukrot. Ki, mit szeretne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése