2014. május 29., csütörtök

Recept: Pizza pizzaiolo módra

Pizzaiolo, azaz pizzás fiú módra, aki jelen esetben én vagyok. Ezt a receptet merem ajánlani. Többször, nagyobb társaság előtt is kipróbáltam. Finom lett mindannyiszor. Egyébként van olyan ember, aki nem szereti a pizzát?

Hozzávalók 2 kerek pizzához:
0,5 kg liszt
1 evőkanál só
kis őrölt bors
kis oreganó
7 g élesztő
1 kávéskanál cukor
3 dl langyos víz
0,2 dl olívaolaj

szószhoz:
fél doboz (250 g) passzírozott paradicsom, vöröshagyma, fokhagyma, só, bors

feltét: mozzarella, kolbász, sonka, paradicsom stb.
(ki mit szeretne)
Grana Padano keménysajt reszelve

díszítéshez: pl. rukkola


A lisztet a sóval, a borssal, az oreganóval összekeverem. Majd a 3 dl langyos vízben feloldom az élesztőt (lehet szárított is), hozzáadom a cukrot, majd az olívaolajat. Picit hagyom kelni az élesztőt. Majd a folyékony összetevőket apránként hozzákeverem a száraz hozzávalókhoz, és laza tésztát gyúrok belőle. Legalább 40-50 percig kelesztem, két részre vágom, és kerek formára kinyújtom a pizzatésztát. Erre jöhet a pizzaszósz, majd tetszés szerint a feltét. Most karikákra vágott mozzarellát, kolbászt, paradicsomot raktam a pizzára, frissen reszelt Grana Padano sajttal bolondítottam meg. 180-200 fokra előmelegített sütőben kb. 12 perc alatt készre sütöm. De úgyis látom, amikor már kész. Frissen tálalom. És várom az elismerő szavakat.

A pizzaszószhoz olívaolajon megpirítom a vöröshagymát és a fokhagymát, majd felöntöm passzírozott paradicsommal, sózom, borsozom, és főzöm úgy 10-15 percig. (Az olaszok ezt képesek egy-két órán át is főzni, tudtam meg szakmai, nyelvi lektoromtól, kedves asszonykámtól.) Egy kis plusz vizet elbír, általában.


1 megjegyzés:

  1. Mmmmmm de jól néz ki...emlékszem tavaly előtt Szilveszterkor a fogfájásom is elmúlt, amikor neki lehetett állni enni a pizzát :) Nagyon értesz hozzá! Puszi

    VálaszTörlés